Bosch startuje sériovou výrobu palivových článků a investuje do vodíku

Bosch startuje sériovou výrobu palivových článků a investuje do vodíku

Bosch odstartoval sériovou výrobu palivových článků ve svém závodě ve Stuttgartu-Feuerbachu. Palivové články budou dodávány americké společnosti Nikola, která plánuje využívat tuto technologii pro pohon svých nákladních vozidlech třídy 8. Bosch má ambiciózní cíl dosáhnout prodeje vodíkových technologií v hodnotě 5 miliard eur do roku 2030, a to v rámci celého dodavatelského řetězce okolo palivových článků. 

Společnost Bosch má dlouholeté zkušenosti s vývojem a výrobou komponent pro spalovací motory, a proto má ideální pozici pro hromadnou výrobu technologicky náročných palivových článků. Rozsáhlé investice do vývoje vodíkových technologií jsou prioritou společnosti, která odhaduje, že mezi lety 2021 a 2026 investuje téměř 2,5 miliardy eur do těchto technologií, což je o miliardu eur více než původně plánovala a očekává, že do roku 2030 z nich bude mít zhruba 5 miliard tržeb. CEO společnosti, Stefan Hartung, přikládá využití vodíku velký význam pro růst a prosperitu Robert Bosch GmbH. 

Tato investice má velký potenciál pro zaměstnanost, a to zejména v Evropě, kde již nyní pracuje na 3000 lidí na vodíkových technologiích. Bosch věří, že mnoho pracovních pozic může být obsazeno interně, zejména lidmi, kteří dosud pracovali v například na komponentech pro spalovací motory.

Nicméně, budoucnost vodíkových technologií závisí na podpoře politiků a tvorbě infrastruktury pro výrobu a distribuci obnovitelného vodíku v Evropě. 

Bosch nechce omezit výrobu palivových článků jen na Německo. Společnost se rozhodlat rozšířit výrobu do Číny, konkrétně do oblasti Čchung-čchingu, kde bude zajišťovat dodávky součástek ze svého závodu ve Wuxi.  

Bosch také plánuje vyrábět spalovací motory na vodík a elektrolyzéry. Vodíkový spalovací motor je v současné době vyvíjen pro nákladní vozidla, která jsou provozována na dlouhé trasy s velkým zatížením. Tato technologie umožňuje snadný a cenově dostupný přechod na vodíkovou mobilitu a je zároveň uhlíkově neutrální. Společnost Bosch očekává, že vodíkový spalovací motor uvede na trh v roce 2024.

 

Zdroje:

https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/en/into-the-hydrogen-age-bosch-starts-volume-production-of-its-fuel-cell-power-module-255810.html

https://www.h2-view.com/story/bosch-starts-fuel-cell-mass-production-targeting-e5bn-of-hydrogen-tech-sales-by-2030/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=linkedin&utm_campaign=rss

https://www.reuters.com/business/energy/bosch-ups-investment-hydrogen-begins-fuel-cell-power-module-production-2023-07-13/

Image

Projekt “Koordinační činnost České vodíkové technologické platformy 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.