Bosch odstartoval sériovou výrobu palivových článků ve svém závodě ve Stuttgartu-Feuerbachu. Palivové články budou dodávány americké společnosti Nikola, která plánuje využívat tuto technologii pro pohon svých nákladních vozidlech třídy 8. Bosch má ambiciózní cíl dosáhnout prodeje vodíkových technologií v hodnotě 5 miliard eur do roku 2030, a to v rámci celého dodavatelského řetězce okolo palivových článků.
Společnost Bosch má dlouholeté zkušenosti s vývojem a výrobou komponent pro spalovací motory, a proto má ideální pozici pro hromadnou výrobu technologicky náročných palivových článků. Rozsáhlé investice do vývoje vodíkových technologií jsou prioritou společnosti, která odhaduje, že mezi lety 2021 a 2026 investuje téměř 2,5 miliardy eur do těchto technologií, což je o miliardu eur více než původně plánovala a očekává, že do roku 2030 z nich bude mít zhruba 5 miliard tržeb. CEO společnosti, Stefan Hartung, přikládá využití vodíku velký význam pro růst a prosperitu Robert Bosch GmbH.
Tato investice má velký potenciál pro zaměstnanost, a to zejména v Evropě, kde již nyní pracuje na 3000 lidí na vodíkových technologiích. Bosch věří, že mnoho pracovních pozic může být obsazeno interně, zejména lidmi, kteří dosud pracovali v například na komponentech pro spalovací motory.
Nicméně, budoucnost vodíkových technologií závisí na podpoře politiků a tvorbě infrastruktury pro výrobu a distribuci obnovitelného vodíku v Evropě.
Bosch nechce omezit výrobu palivových článků jen na Německo. Společnost se rozhodlat rozšířit výrobu do Číny, konkrétně do oblasti Čchung-čchingu, kde bude zajišťovat dodávky součástek ze svého závodu ve Wuxi.
Bosch také plánuje vyrábět spalovací motory na vodík a elektrolyzéry. Vodíkový spalovací motor je v současné době vyvíjen pro nákladní vozidla, která jsou provozována na dlouhé trasy s velkým zatížením. Tato technologie umožňuje snadný a cenově dostupný přechod na vodíkovou mobilitu a je zároveň uhlíkově neutrální. Společnost Bosch očekává, že vodíkový spalovací motor uvede na trh v roce 2024.
Zdroje: