Náš člen Hyundai Motors bude v nadcházejících týdnech spolupracovat s německými provozovateli autobusů na zkušebním provozu autobusu Elec City Fuel Cell s pohonem na vodík. Hyundai zároveň zkoumá možnosti uvedení autobusu na evropský trh. Němečtí provozovatelé autobusů budou přepravovat cestující na běžných linkách v německém Mnichově. Autobus ujede na plnou nádrž více než 500 kilometrů.
Autobusy Elec City Fuel Cell se v Jižní Koreji prodávají již od roku 2019, celkem jich bylo do provozu uvedeno již 108. Autobusy poháněné palivovými články na vodík snížili za celou dubu provozu emise oxidu uhličitého o cca 7700 tun. V současnosti provozované autobusy Elec City Fuel Cell eliminují podle propočtů každoročně stejné množství emisí CO2, které za rok pohltí lesy o rozloze 1500 hektarů.
Elec City – řešení pro čistou mobilitu s osvědčenou technologií palivových článků
Autobus Hyundai Elec City je vybaven vysokokapacitním systémem palivových článků na vodík, který je sestaven ze dvou sad palivových článků o výkonu 90 kW. Palivové články jsou vybaveny odolnou difuzní vrstvou a elektrolytovou membránou. Nejvyšší výkon 180 kW poskytuje autobusu značné výkonové rezervy dokonce i v kopcovité krajině. Na střeše je uloženo pět nádrží s celkovou kapacitou 34 kg vodíku, umožňující dojezd více než 500 km.
Hyundai Motor vystaví v letošním roce autobus Elec City Fuel Cell společně s těžkým nákladním vozidlem XCIENT Fuel Cell 2021 na akci „HyBayern Hydrogen Days 2021“ v německém městě Pfeffenhausen, které se nachází severovýchodně od Mnichova. Hyundai tím znovu potvrzuje své vedoucí postavení v segmentu elektromobilů s pohonem na vodík.
Hyundai nepřetržitě zkoumá různé způsoby snižování emisí CO2 v dopravě jako celku. Společnost se staví k této problematice čelem a ekologická těžká nákladní vozidla a autobusy již nabízí pro běžný provoz. Hyundai plánuje aktivní propagaci technologie palivových článků na vodík jako efektivního řešení pro bezemisní mobilitu.