Společnost Stellantis Pro One na konci ledna 2024 oznámila rozšíření své nabídky užitkových vozidel s palivovými články o výrobu středně a velkých dodávek ve svých výrobních továrnách v Hordainu ve Francii a v Gliwicích v Polsku. Novou řadu vozidel nabízí Stellantis v různých variacích od verze se spalovacími motory, s bateriemi nebo verzi s palivovými články na vodík, které slouží jako prodlužovač dojezdu. Modely s palivovými články mají oproti bateriovým verzím vyšší dojezd v rozmezí od 400 do 500 kilometrů na jedno naplnění a doplnit palivo zvládnou za 5 minut.
Vozidla s druhou generací palivových článků bude nabízet dojezd až 400 km pro kategorii středně velkých užitkových vozů a čas doplnění vodíkového paliva pod čtyři minuty. Velké dodávkové vozy poháněné palivovými články budou mít dojezd až 500 km a čas doplnění paliva pod pět minut. Tato vylepšení výrazně zvyšují atraktivitu vodíkových vozů pro podniky, které vyžadují od svých vozidel větší dojezdy a rychlé doplnění paliva kvůli vícesměnnému provozu.
Stellantis očekává, že od roku 2025 vyrobí až 10 000 vozidel ročně, a to osmi vodíkových modelů, mezi které spadají dodávkové vozy Citroën ë-Jumpy a ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo a E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro a Movano, Peugeot E-Expert a E-Boxer
V červenci loňského roku Stellantis dokončil nákup 33,3 % podílu ve společnosti Symbio, společně s původními zakladateli, společnostmi Faurecia (která je součástí skupiny FORVIA) a Michelin. Společnost Symbio dodává Stellantis palivové články pro jejich vozidla. Stellantis zrealizuje sériovou výrobu vodíkových užitkových vozidel realizovat ve francouzském Hordaine (střední vozidla) a v polských Gliwicích (velká vozidla).
Zdroje: