Spolupráci mezi Audi a korejskou firmou Hyundai asi čekal málokdo. Přesto se tak stalo a obě automobilky podepsaly ve středu dohodu. Společně budou vyvíjet vodíkové vozy. Důvod? Chtějí povzbudit sektor, který zatím zaostává za elektromobily na baterie.
Jihokorejský výrobce vozů a pátá největší automobilka na světě a dceřiná společnost skupiny Volkswagen budou sdílet komponenty, dodavatelské řetězce a patentové licence.
Rozvoj vodíkových pohonů dosud vázl především kvůli nedostatku vodíkových čerpacích stanic. Výhodou vodíkových vozidel je kratší doba potřebná na doplnění paliva než u baterií, na něž jezdí elektromobily. Lze je natankovat stejně rychle jako vůz na benzín.
Minus pak kromě malého počtu čerpacích stanic představuje hlavně jejich cena. Kvůli stále rostoucímu počtu dobíjecích stanic pro elektromobily se mnohé automobilky soustřeďují pouze na jejich vývoj, i když nabití baterie trvá od půl hodiny až po půlden.
Zdroj: