Skupina Hyundai Motor Group představila na začátku září svou vizi Hydrogen Vision 2040, která cílí na komercionalizaci vodíkových aplikací během následujících let. Součástí vize je i závazek, že do roku 2040 bude vodík dostupný pro všechny, všechno a všude. Nejbližší cíl, kterého v rámci vize skupina dosáhne, je představení nové generace systému palivových článků ve variantách 100 a 200 kW do roku 2023, které budou oproti stávající generaci objemově o 50 % menší a o 30 % výkonnější. Cílem skupiny je zvýšit oproti předchozí generaci výdrž palivového článku o 50 – 100 % v porovnání se současně garantovanou zárukou 160 000km u osobních automobilů. Automobily pro komerční využití budou mít výdrž až 500 000 kilometrů. Do roku 2028 budou všechny komerční modely vozů společnosti nabízeny i ve verzi s palivovými články. Cena palivových článků nové generace by měla klesnout o více než 50 % oproti dnešnímu stavu. Skupina tvrdí, že do roku 2030 bude cena vozidel s palivovými články na stejné úrovni s bateriovými elektromobily.
Cílem skupiny je postupná elektrifikace celého segmentu jejich vozidel. Hyundai Motor Group představila své vůbec první vozidlo na vodík už v roce 1998, od té doby došlo k snížení ceny palivových článků o více jak 90 %. Společnosti zároveň věří v široký potenciál, který nabízí škálovatelnost palivových článků, pro další využití v celé řadě dalších sektorů.
Hyundai Motor Group cílí kromě osobní dopravy i na komerční využití v mobilních aplikacích, jakými je například nákladní automobil XCIENT Fuel Cell, nebo autobus Elec City Bus. V roce 2023 představí traktor, který bude poháněn vodíkem s technologií palivových článků.
Pro více informací klikněte: https://press.hyundai.cz/tiskove-zpravy/detail/27_2995-hyundai-motor-group-prezentuje-na-foru-hydrogen-wave-svou-vizi-popularizace-vodiku-do-roku-2040