Automobilka Mercedes-Benz prý přestane již v roce 2015 vyrábět automobily, jezdící na ropné deriváty. Budoucí mercedesy mají jezdit na biopaliva, vodík nebo má jít o klasické elektromobily.
Elektromobily by měly být dvou druhů - klasické s dobíjením z elektrické sítě a pak s palivovými články, kde se bude elektřina vyrábět za použití vodíku.
Již v roce 2010 bychom se měli dočkat několika důkazů toho, že to automobilka myslí s touto iniciativou vážně. Prvním důkazem by měl být sériový vůz odvozený ze studie F700. Z této studie by měl sériový automobil převzít především unikátní motor, který u Mercedesu nazvali DiesOtto.
Ten kombinuje režimy práce vznětového a zážehového motoru a v praxi tak přináší účinnost dieselového motoru bez potřeby náročné a drahé dodatečné úpravy výfukových plynů. Motor by měl spalovat výhradně biopaliva.
V roce 2010 se také dočkáme sériového provedení elektrické verze smartu. Tu v současnosti automobilka zkouší v Londýně, kde jezdí asi stovka testovacích kousků. Do roku 2015 se pak pravděpodobně dočkáme i prvních automobilů s palivovými články.
Iniciativa Mercedesu je jistě zajímavá a budeme s napětím sledovat, jak bude automobilka nastolené cíle splnit. Elánu pro to jistě má dost, vždyť do vývoje alternativních druhů pohonů Mercedes investuje miliardy euro. Otázkou však je, zda mu jeho smělé plány nepřekazí konzervativizmus zákazníků a zkostnatělost distribuční sítě paliv.
Zdroj: iDNES.cz