V Evropě bude Toyota dodávat své systémy palivových článků firmě Caetanobus SA za účelem výroby městských autobusů poháněných vodíkovými palivovými články. První bezemisní městské autobusy na palivové články sjedou z výrobních linek Caetanobus SA již za rok a uvedená společnost je zpočátku nasadí v poloprovozním režimu.
- Toyota mimo jiné nabízí i vodíkový osobní vůz – Toyotu Mirai
- Výhodou vodíkového autobusu je dojezd a kratší doba tankování
„Dodávky našich systémů firmě Caetanobus dokazují široké možnosti praktického využití i ekologických přínosů vodíku na cestě ke společnosti bez emisí. Nesmírně nás těší vyhlídka na vznik prvních autobusů našeho dlouhodobého automobilového partnera v evropských městech. Vodíkové autobusy předčí jiné bezemisní autobusy několika významnými výhodami, jako je delší dojezdová vzdálenost nebo kratší doba tankování. Díky těmto přednostem lze vodíkové autobusy provozovat na delších trasách a s vyšší mírou využití,“ uvedl Dr. Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.
José Ramos, prezident holdingu Salvador Caetano Indústria, k tomu dodává: „Jsme velice hrdí na to, že jsme první firmou v Evropě, která bude těžit z výhod předních technologií palivových článků od Toyoty, a již se těšíme, až potvrdíme naše špičkové schopnosti v oblasti vývoje a výroby autobusů. Jsme přesvědčeni, že vodík je pro bezemisní autobusy skvělým řešením.“
Toyota má mimo jiné také svůj vodíkový osobní vůz. Toyotu Mirai jsme si mohli vyzkoušet i my. V České republice se však tento vodíkový automobil neprodává.
Zdroj: