Ministerstvo dopravy začíná poprvé vážně řešit, jak by se v Česku mohl uchytit v budoucnu v automobilové dopravě vodík. Tomu v poslední době dávají experti větší šance než elektromobilům.
Ministerstvo zadalo poradenské firmě Grant Thornton zakázku za 1,1 milionu korunna vypracování studie, která má ukázat, zda se vyplatí vodíkovým pohonem v Česku více zabývat.
Podle údajů v registru smluv má poradenská firma analyzovat současný stav využití vodíku v Evropě a v Česku a odhadnout budoucí vývoj poptávky a nabídky. Zakázka je placená z Operačního programu doprava 2.
Výsledky studie mají sloužit jako jeden z podkladů pro strategické plánování v této oblasti.
„Od doby zpracování Národníhoakčního plánu čisté mobility došlo v oblasti tzv. vodíkové mobility k podstatnému vývoji, nejen v aktivitách a plánech výrobců vodíkových vozidel, ale i ve strategických plánech řady evropských zemí ve vztahu k budování vodíkových plnících stanic. Například Německo předpokládá do roku 2022 vybudovat až čtyři sta takových stanic. Na tento vývoj musíme adekvátně reagovat,“ vysvětlil ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Luděk Sosna.
Vnímání vodíku jako paliva pro auta prošlo v posledních letech velkou proměnou V nedávno zveřejněném průzkumu KPMG mu manažeři z automobilového průmysludávají větší šance než elektromobilům (více k průzkumu čtěte zde).
Součástí studie je i průzkum veřejního mínění, která má ukázat, jaký zájem by o podobný pohon měla veřejnost. Studie by měla být hotová v polovině roku.
Zdroj: