Ženevský autosalon oficiálně začal. První tiskové konference byly zahájeny v osm hodin, ve čtvrt na devět odstartovala tisková konference automobilky Hyundai. Ta přivezla do Ženevy třetí generaci modelu i30 s karoserií kombi a koncept vodíkového SUV.
Základní informace týkající se i30 kombi zveřejnil Hyundai už dříve. Vůz je dlouhý 4585 mm, široký 1795 mm a vysoký 1465 mm (1475 mm s podélnými střešními nosiči). Oproti hatchbacku je delší o 245 mm, šířka a výška je o 10 mm větší (bez střešních ližin). Rozvor náprav 2650 mm je shodný pro obě varianty. Za pozornost stojí skutečnost, že první generace i30 měla rozvor o pět centimetrů větší.
Nová i30 kombi nabídne základní objem zavazadelníku 602 litrů, což je nejvíce v historii tohoto modelu. První generace disponovala hodnotou 415 litrů, ta druhá odvezla 528 litrů. Po sklopení zadních opěradel dostanete v případě generace třetí objem 1650 litrů.
Nabídka motorizací je pro kombi shodná s hatchbackem. Výjimkou je pouze základní vznětový čtyřválec 1.6 CRDi naladěný na 70 kW, který zůstane dostupný pouze pro menší karoserii. Zájemci o benzin tak dostanou na výběr mezi motory 1.4 MPI (73 kW/100 k), 1.0 T-GDI (88 kW/120 k) a 1.4 T-GDI (103/140 k). V případě dieselu bude k dispozici agregát 1.6 CRDi ve variantách 81 kW (110 k) a 100 kW (136 k). Standardem je šestistupňový manuál, k dieselům a vrcholné benzinové jednotce bude možné pořídit sedmistupňový automat. Chybět nebude ani řada asistenčních systémů. Výroba v nošovické továrně odstartuje v květnu.
Druhá korejská novinka se jmenuje Hyundai FE Fuel Cell Concept. Jde o studii vodíkového SUV, kterým chce automobilka navázat na model ix35 Fuel Cell aktuálně prodávaný v sedmnácti zemích světa. Během tiskové konference automobilka slíbila kromě prostorného interiéru s řadou displejů především to, že sériové provedení nabídne největší dojezd mezi vodíkovými automobily. Chystané SUV by mělo ujet více jak 800 km.
V případě studie FE Fuel Cell nejde o vůz ze vzdálené budoucnosti. S produkční verzí počítá Hyundai už pro příští rok. Hyundai zároveň přislíbil 30 nových automobilů do roku 2021, do roku 2020 se chce zároveň stát nejlepší asijskou automobilkou na evropském trhu.
Zdroj: