Návštěva zástupců EU u člena platformy

Carla Palmieri z Oddělení strategických záležitostí při Evropské radě pro výzkum spolu s přibližně stovkou novinářů navštívila VŠCHT. Mimo jiné navštívila také Ústav anorganické technologie Fakulty chemické technologie. Výzkumné aktivity vedené prof. Karlem Bouzkem se svým zaměřením orientují především na otázky v přímém vztahu k ochraně životního prostředí a využití vodíkových technologií jako budoucího zdroje energie.

Budoucnost je podle BMW vodíková. Nový motor funguje jako diesel

Vývojovému oddělení BMW se spolu s několika partnery podařilo vyvinout nový motor spalující vodík s účinností 42 procent. To je stejná hodnota, jako u nejlepších současných turbodieselů. Vodík tak nevzdává svůj boj o palivo budoucnosti.

Pokračování zde.

VW Passat Lingyu Fuel Cell

Na serveru auto.cz byla uveřejněna krátká informace o novém vodíkovém osobním automobilu pro kalifornské Sacramento. Celý článek naleznete na http://news.auto.cz/nove-modely/superb-passat-vw-lingyu-fuel-cell-s-palivovymi-clanky-jezdit-v-usa.html

Initial Guidance for Using Hydrogen in Confined

V rámci projektu HYSAFE vznikl zajímavý dokument shrnující bezpečnostní aspekty při využívání vodíku. Ke stažení zde.

Pozvánka na konferenci

Dne 25.3.2009 se v Birminghamu koná mezinárodní technologická burza a konference „Vývoj a využití vodíkových článků". Akci organizuje The TechnoCentre (partner našeho TC AVČR v UK), Birminghamská univerzita a Hospodářská komora UK. Celá akce je zdarma včetně recepce na radnici a noci z 24. na 25. v hotelu Crown Plaza. Program a pozvánku stahujte zde.

Zemships - video

Na webových stránkách projektu Zemships se objevilo nové video o projektu. Video je možné shlédnout v anglickém jazyce zde, v originální německé verzi pak zde.

EU dá miliardu eur na vývoj vodíkových palivových článků

Evropa dá v příštích šesti letech téměř miliardu eur (24 miliard korun) na vývoj palivových článků a vodíkových technologií. Informovala o tom Evropská komise. Cílem je dosáhnout rozšíření této ekologicky šetrnější technologie na trhu před rokem 2020.

Grafenová „houba“ může pomoci autům na vodík

Materiáloví inženýři pod vedením George Froudakise (Řecko) navrhli materiál schopný splnit úkol zadaný americkým Department of Energy (DoE): vytvořit materiály, které umožní, aby alespoň 6 % hmotnosti nádrže tvořil uskladněný vodík. Pomocí metalhydridů se doposud povedlo dosáhnout pouze 2 % hmotnosti uskladněného vodíku z hmotnosti nádrže.

HFP, 10.9.2008

Evropský parlament přijal předpisy nutné pro schvalování vodíkových vozidel a výzvy pro podporu vodíkové infrastruktury.

HFP, 10.9.2008: Evropský parlament se 3.září 2008 obrátil na Evropskou komisi s návrhem posílit vývoj vodíkových vozidel. Současně upozornil na nedostatečné opatření podporující budování sítě vodíkových čerpacích stanic v Evropě.

Hybridní Ford

Ford ve svém výzkumném středisku v německém Aechenu testuje hybridní vůz s palivovými články. Zdrojem energie pro dvojici asynchronních motorů o výkonu 130 kWje palivový článek a lithium-ion baterie. Kompozitní tlaková nádrž vozidla je schopná pojmout až 4,5 kg vodíku při maximálním tlaku 350 barů.