Mezi „praotce“ palivočlánkové mobility (nepočítáme-li mezi „mobilitu“ kosmická zařízení) se řadí palivočlánkové elektrické manipulační vozíky. Palivový článek zde nahrazuje baterie a je z řady důvodů výhodnější. Zatímco v USA se dnes pohybují počty těchto vozíků v tisících (viz např. článek o jejich použití v závodě BMW v Jižní Karolíně), Evropa je o jeden řád níže. Novou posilu bude představovat 150 vysokozdvižných vozíků, které si přestavbou z bateriového pohonu hodlá pořídit francouzský obchodní řetězec Carrefour, jak bylo avizováno na konci srpna 2016.
Novinky
Pokud by velká britská města přešla na vytápění vodíkem, mohlo by dojít ke snížení emisí skleníkových plynů až o 73 procent. Alespoň to uvádí společnost Northern Gas Networks (NGN), která se na severu Anglie zabývá distribucí plynu.
Hyundai ix35 Fuel Cell pokořil další rekord. Během pěti dní absolvoval cestu z norského Bergenu do italského Bolzana s tím, že k doplnění paliva posádka používala pouze existující infrastrukturu vodíkových čerpacích stanic.
Palivočlánkové automobily používající palivové články s protonvýměnnou membránou a jako palivo čistý vodík (například Hyundai ix-35, Toyota Mirai nebo Honda Clarity FCV) jsou dnes na cestě ke komercializaci. Jejich hlavním problémem je však nedostatečně rozvinutá vodíková infrastruktura. Japonská automobilka Nissan, světový leader na trhu s bateriovými elektromobily, se proto rozhodla využít jako zdroj vodíku surovinu mnohem dostupnější: etanol, resp. bioetanol, z něhož se vodík vyrobí ve vozidle chemickou reakcí.
Martin Fišer
Mercedes to s vozy na alternativní pohon myslí vážně. Po potvrzení elektrického SUV pro Paříž přichází také s konceptem modelu GLC na vodík.
Martin Fišer
V hlavním městě Velké Británie se zkraje týdne otevřela první veřejná stanice, kde je možné natankovat vodíkové auto. Na britském trhu se nabízí celkem tři vodíkové modely, do konce roku by podle agentury Reuters mělo v zemi fungovat 12 vodíkových stanic.
Výdrž baterií je kvůli energeticky náročným displejům největším úskalím smartphonů, kdy při intenzivním používání je nezbytné každodenní připojení k zásuvce. Výrobci se proto snaží přijít na způsob, jak dosáhnout delší výdrže na jedno nabití. Spásou by mohlo být použití vodíkových palivových článků.
Martin Fišer
Mezinárodní závody modelů aut na vodíkový pohon se konaly v Praze. Týmy českých a slovenských středních škol samy sestrojily model vozu s hybridním pohonem.
Martin Fišer
V Mnichově se uskutečnil česko-bavorský workshop k výzkumu v elektromobilitě
Těžební firma Anglo American Platinum investovala čtyři miliony dolarů tedy téměř 100 milionů korun, do Čechy vlastněné společnosti United Hydrogen Group. Ta investici použije na rozvoj infrastruktury a čerpacích stanic pro vodíkové automobily v USA.