Trutnov chce autobusy na vodík, jezdily by do krkonošských středisek

Turisty do Krkonoš by mohly přivážet autobusy na vodík. Vážně o tom uvažuje město Trutnov a nemuselo by to ani trvat dlouho. Nejprve chce přejít na elektrobusy, poté už na vodíkový pohon, jehož jedinou odpadní látkou je voda.

Diesel je mrtvý a vodík má budoucnost, nikoli elektromobily, myslí si šéfové automobilek

Do popředí zájmu top manažerů automobilového průmyslu se vrátily elektromobily a otázky pohonu. Na prvním místě v žebříčku nejdůležitějších trendů tak nahradily konektivitu, která podle nich byla pro budoucnost zásadní loni. Vyplývá to z osmnáctého ročníku průzkumu, jehož se zúčastnilo bezmála tisíc výkonných manažerů ze 42 zemí, včetně České republiky.

Nikola One je na světě, tahač se představil v životní velikosti. Pojízdný?

Vodíkový tahač Nikola One se ukázal v Salt Lake City. Bude víc verzí, výkon je poloviční a pořád nevidíme do kabiny. Na silnici má být v roce 2020.

Držitel Neuron Impulsu 2016 - doc. Ing. Zdeněk Sofer, Ph.D.

Auta poháněná vodíkem dostávají od ekologů jedničku. Z výfuků odkapává jenom voda. Ovšem výroba tohoto plynu rozkladem vody je velmi drahá, protože se musí používat zlato, iridium nebo platina. Chemik Zdeněk Sofer a jeho tým vyvíjí materiál, který by mohl přípravu vodíku podstatně zlevnit. Na svůj projekt nyní dostal Neuron Impuls ve výši jeden milion korun.

Autobusy na vodík začne Toyota predávať už začiatkom roka 2017

Japonská spoločnosť Toyota Motor Corporartion informuje na svojich stránkach, že pod vlastnou značkou plánuje začiatkom budúceho roka uviesť na trh autobusy na vodíkový pohon.

Honda Clarity pokořila Teslu Model S. V čem?

Tesla Model S přišla o titul elektrického auta s nejdelším jízdním dosahem. Honda Clarity s vodíkovým palivovým článkem ji překonala o více než 80 km.

Naše budoucnost je ve vodíku

Generální ředitel skupiny Vítkovice Libor Witassek říká, že její budoucnost je v jednodušší, dynamičtější struktuře a ve vodíku. Úkolem nového šéfa, který do funkce nastoupil před třemi měsíci, je přinést jiný pohled − podpořit ve třiatřiceti společnostech skupiny Vítkovice to, co je v nich dobré, a odstřihnout to, co skomírá.

Vlaky na vodík, žádná kupé a méně místa. To je železniční budoucnost

Železnice zažívá v posledních letech svoji renesanci a dobře to dokládá právě probíhající veletrh železniční techniky Innotrans v Berlíně. Na jednom místě je tak k vidění prakticky vše, čím budou zejména Evropané po kolejích v příštích letech jezdit. Se svými kousky se tu chlubí i výrobci z Česka.

Obchodní řetězec Carrefour dostane palivočlánkové vysokozdvižné vozíky

Mezi „praotce“ palivočlánkové mobility (nepočítáme-li mezi „mobilitu“ kosmická zařízení) se řadí palivočlánkové elektrické manipulační vozíky. Palivový článek zde nahrazuje baterie a je z řady důvodů výhodnější. Zatímco v USA se dnes pohybují počty těchto vozíků v tisících (viz např. článek o jejich použití v závodě BMW v Jižní Karolíně), Evropa je o jeden řád níže. Novou posilu bude představovat 150 vysokozdvižných vozíků, které si přestavbou z bateriového pohonu hodlá pořídit francouzský obchodní řetězec Carrefour, jak bylo avizováno na konci srpna 2016.

Ekologičtější vytápění budov? Řešením může být vodík

Pokud by velká britská města přešla na vytápění vodíkem, mohlo by dojít ke snížení emisí skleníkových plynů až o 73 procent. Alespoň to uvádí společnost Northern Gas Networks (NGN), která se na severu Anglie zabývá distribucí plynu.

Image

Projekt “Koordinační činnost České vodíkové technologické platformy 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.