Firmy mohou získat až 80% dotaci na pořízení systému výroby a skladování elektřiny, většina z nich o tom neví

Už jen do konce května mohou firmy žádat o dotaci v rámci programu Nízkouhlíkové technologie, které lze využít na akumulaci elektřiny včetně fotovoltaiky, případně na nákup elektromobilů pro firemní účely a vybudování dobíjecích stanic. Jedna firma může získat až 30 miliónů korun. Celkem je však ve výzvě MPO alokováno 500 miliónů korun a žádostí je zatím málo.

Zemřel Jaromír Sum

V pátek 21. dubna 2017 zemřel nestor solární techniky a motor rozvoje využití sluneční energie v našich podmínkách.

Češi by rádi jezdili na vodík. Ale jen levně

Čeští řidiči jsou nakloněni alternativnímu vodíkovému pohonu. S těmito auty by rádi jezdili z ekologických důvodů. Nevadila by jim delší doba tankování ani kratší dojezdová vzdálenost. Dvě třetiny Čechů by si ale auto na vodík nekoupily, pokud by bylo dražší než auto s klasickým pohonem. Vyplývá to z průzkumu společnosti Grant Thornton pro ministerstvo dopravy.

Vypukne vodíková revoluce?

Vše nasvědčuje tomu, že renomované podnikatelské kruhy berou vodík vážně. Do sdružení vstoupili generální ředitelé světových automobilek BMW a Daimler z Německa, Toyota a Honda z Japonska a Hyundai z Jižní Koreje. Přidali se k nim představitelé plynárenství, například německá firma Linde a francouzská Air Liquide.

Budoucnost není elektrická, ale vodíková, je přesvědčena druhá největší automobilka světa

Sotva se většina automobilek pustila do vývoje elektromobilů, možná budou muset začít s novou technologií. Hned několik výrobců prezentovalo na autosalonu v Ženevě vozy s vodíkovým pohonem.

Ženeva 2017: Hyundai představil i30 kombi a vodíkové SUV, které dorazí už za rok

Ženevský autosalon oficiálně začal. První tiskové konference byly zahájeny v osm hodin, ve čtvrt na devět odstartovala tisková konference automobilky Hyundai. Ta přivezla do Ženevy třetí generaci modelu i30 s karoserií kombi a koncept vodíkového SUV.

Zúčastněte se průzkumu - Využití vodíkového pohonu v dopravě v ČR

Zveme Vás k účasti na průzkumu "Využití vodíkového pohonu v dopravě v České republice". Dotazník je anonymní a skládá se z 18 otázek, jejichž vyplnění Vám zabere nejvýše 5 minut.

Vodík jako alternativu uhlí pro ocelárnu otestuje voestapline v Linci

V ocelárně společnosti voestalpine v rakouském Linci bude uveden do provozu pilotní projekt výroby vodíku prostřednictvím PEM elektrolýzy. Příkon elektrolyzéru bude 6 MW. Produkovaný vodík bude využíván jak k výrobě oceli, tak k dodávkám do plynárenské soustavy. Projekt je finančně podporován z fondů EU.

Velká vodíková revoluce? Stát zkoumá, jestli lidé chtějí jezdit na vodík

Ministerstvo dopravy začíná poprvé vážně řešit, jak by se v Česku mohl uchytit v budoucnu v automobilové dopravě vodík. Tomu v poslední době dávají experti větší šance než elektromobilům.

Toyota, Shell a spol. věří vodíku, investují do něj stamiliardy

Největší hráči v automobilovém průmyslu se čím dál více přiklánějí k tomu, že pohonem budoucnosti nebudou elektrické baterie, ale vodík. Dokazuje to čerstvá dohoda několika velkých automobilek v čele s Toyotou a velkými petrochemickými hráči Royal Dutch Shell a Total.

Image

Projekt “Koordinační činnost České vodíkové technologické platformy 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.