Hromadnou dopravu posílí vodíkové autobusy a vlaky

Více než stovka odborníků se na 10. ročníku mezinárodní konference Hydrogen Days 2019 v Praze shodla na tom, že vodík je možností, jak zajistit bezemisní a přitom dobře fungující veřejnou dopravu.

Vodík- Pohonná hmota budoucnosti?

Časy koní a povozů už dávno minuly. Dnes můžeme jezdit po republice nebo cestovat během několika hodin z jednoho světadílu na druhý, nepotřebujeme už dny, týdny nebo roky. Letadlem, vlakem nebo automobilem můžeme cestovat na všelijaká nová, zajímavá místa. To vše je bezesporu fantastické a pohodlné, ale všechen tento provoz musí být něčím poháněn.

Moravskoslezský kraj se drží myšlenky na vodíkové vlaky, dá je do soutěží

Moravskoslezský kraj chystá na příští rok vyhlášení velkých soutěží na železniční dopravní obslužnost po roce 2025. Do zadávací dokumentace chce přitom zakomponovat i vodíkové vlaky, které by nahradily zrekonstruované motoráky řady 810.

Hyundai společně s dodavateli investuje 153 miliard korun do vodíku

Koncern Hyundai Motor Group (HMG), jehož součástí jsou výrobci automobilů Hyundai Motor Company a Kia Motors Corporation, zveřejnil dlouhodobý plán rozvoje zvaný „FCEV Vision 2030“. Koncern HMG tím znovu potvrzuje své úsilí o urychlování vývoje vodíkové společnosti, při němž využívá své globální vedoucí postavení v oblasti technologií palivových článků.

V Řeži funguje první "vodíková" dobíječka pro elektromobily v ČR

Řež (u Prahy) - V Řeži u Prahy funguje první "vodíková" dobíječka pro elektromobily v České republice. Využívá energii akumulovanou do vodíku. Do roka a půl má přibýt také stanice doplňující přímo vodík, řekla ČTK při zahájení provozu dobíječky vedoucí marketingu firmy ÚJV Řež Alena Rosáková.

Jdeme do vodíku, dohodl se Moravskoslezský kraj s Ostravou. Společně budou zavádět tuto čistou technologii v dopravě

Vedení Moravskoslezského kraje a města Ostravy se rozhodlo zhostit role vizionářů a podporovat využívání vodíkových pohonů ve veřejné dopravě. Hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák a primátor Ostravy Tomáš Macura proto dnes v ostravské pobočce Impact Hub podepsali memorandum o spolupráci při rozvoji této čisté technologie. Na zavádění vodíkové mobility v regionu se bude podílet také společnost Vítkovice Cylinders. Uzavřela o tom memorandum s Moravskoslezským krajem.

FEJETON: Jak jsem jel na vodík

Miluji ty chvíle, kdy je něco poprvé. Pamatuju si, kdy jsem viděl televizi, to mi bylo devět a bylo to ve Filmovém klubu, tehdy sídlil v hotelu Palace v Panské ulici v Praze, dávali tenkrát hokej ČSR–Kanada. Pamatuji si na první setkání s polovodiči: to mi tenkrát paní profesorka Vlasta Hilská, zakladatelka japanistiky u nás, ukázala malou plechovou krabičku a dala mi hádat, co to je. Myslel jsem, že je to nějaký dámský foťák, a ona zmáčkla čudlík a začalo to hrát. No a před týdnem jsem poprvé řídil automobil poháněný něčím jiným než benzinem či naftou. Byla to Toyota Mirai a jeli jsme s ní z Prahy natankovat k nejbližší vodíkové pumpě, ta je v Drážďanech. Nu co, tenkrát ta televize taky měla jen mrňavou zelenkavou obrazovku a rádio paní profesorky svým zvukem rvalo uši.

Mercedes-Benz uvedl vodíkový hybrid GLC F-CELL

Mercedes-Benz myslí na budoucnost, o které se spekuluje, zda bude na vodík nebo elektřinu. Jeho nové SUV s názvem GLC F-CELL spojuje obojí. Jde totiž o vodíkový hybrid, jezdí na elektřinu ze zásuvky i tu vyrobenou z vodíku.

Projeli jsme vodíkový Mercedes. Opravdu je to hudba budoucnosti

Na jaký pohon budou auta v budoucnosti jezdit? Bude to pohon čistě elektrický, spalovací, nebo se snad prosadí pohon vodíkový? Těžko říct. Mercedes každopádně nechce zaspat ani v jednom ohledu, a tak se vám může stát, že na silnici brzy potkáte auto s logem Mercedesu na vodíkový pohon. Přesně takový je Mercedes GLC F-CELL, který jsem si po kolegovi Martinovi vyzkoušel i já.

Auto na vodík poslali proti stěně. A vydrželo

Je auto na vodík bezpečné? O tom se v mnoha článcích mohutně debatuje. První auto na vodík ale nyní prošlo oficiálními crash testy a výsledek je vynikající.

Image

Projekt “Koordinační činnost České vodíkové technologické platformy 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.