Hyundai ukáže v Hannoveru vodíkový náklaďák, na trh půjde už příští rok

Po Toyotě to s vodíkem stále ještě nevzdává ani Hyundai. Na veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru 20. až 27.9. představí vodíkové nákladní auto.

Věděli jste, že vodíková Toyota Mirai pokryje energetické potřeby domu na dva dny?

Toyota Mirai se na českém trhu oficiálně neprodává, protože vodíkovou stanici aby člověk v České republice pohledal. I tak jsme měli tu čest se s Toyotou Mirai svézt. Vodíkové auto je pořád pro spoustu lidí velká neznáma, tak si dnes povíme o 4 zajímavostech právě tohoto modelu.

Česko-německá spolupráce ve vodíku

Velvyslanectví České republiky v Berlíne hostilo 4. září 2018 diskusní fórum o budoucnosti vodíkových technologií spojené s výstavou automobilů poháněných vodíkovými články a přenosného zařízení na výrobu elektřiny Power-box z dílny ÚJV. Na čtyřicet odborníků z obou zemí diskutovalo o tom, nakolik je vodík zdrojem energie budoucnosti, kde a jak lze využívat vodíkové technologie a jaké jsou možnosti vzájemné spolupráce mezi oběma zeměmi. Setkání se uskutečnilo pod gescí Velvyslanectví České republiky v SRN, German Hydrogen Association (DWV) a Skupiny ÚJV společně s Českou vodíkovou technologickou platformou HYTEP.

Výzkum na VŠCHT Praha rozšiřuje využití vodíkových technologií v energetice

Česká vodíková technologická platforma každoročně v rámci konference Vodíkové dny přivádí do Prahy českou i evropskou vědeckou komunitu, aby sdílela pokrok v oblasti výzkumu vodíkových technologií a zkušenosti s jejich implementací. ani letošní rok nebyl výjimkou – v národní technické knihovně se v červnu konalo již 9. setkání, jehož mottem bylo „Vodík – propojování evropy a světa“.

Toyota slibuje, že její vodíkové auto Mirai brzy zvládne 1000 km na jedno tankování

Toyota zdvojnásobuje investice do automobilů na vodíkové palivové články. Plánují se nové modely osobních aut a SUV, dokonalování vodíkového pohonu, snižování nákladů na výrobu.

V Jižní Koreji věří palivovým článkům

Pod pojmem palivový článek se rozumí elektrochemické zařízení přeměňující chemickou energii paliva na energii elektrickou. Takováto zařízení se už dnes využívají i k výrobě elektřiny v měřítku relevantním z pohledu provozu přenosové soustavy. Jedním z pionýrů takovéhoto využití palivových článků je Jižní Korea, kde v současnosti dosahuje instalovaný výkon těchto zařízení téměř 300 MW. Dle plánu korejského ministerstva průmyslu by se pak výkon v palivových článcích měl do 5 let zvýšit více než dvaapůlkrát.

Vodíkový pohon proniká i na železnici, první cestující v Německu se dočkají v řádu týdnů

Společnost Alstom ve středu oznámila, že získala povolení ke komerčnímu provozu svých vlaků pohaněných vodíkovými palivovými články na německých tratích. Dva prototypy vodíkové jednotky Coradia iLint tak mohou zahájit pilotní provoz na trati společnosti EVB v okolí Hamburku. Vodíková jednotka Coradia iLint byla vloni testována také na zkušebním okruhu ve Velimy.

Vodíkové auto Toyota Mirai projelo Británii

Toyota Mirai jako první vodíkový automobil projela napříč celou Velkou Británii. Novináři magazínu Autocar urazili téměř 1 800 km z obce John O’Groats na severním výběžku Skotska do vyhlídkového místa Land’s End na jihu.

Mercedes představí obytný vůz na vodík

Mercedes-Benz už má ve svém portfoliu elektrické dodávky eSprinter. Jenže to jsou velké dodávky, které ne každý potřebuje a pro rozvážky po městě se ne vždy hodí. Menší řada Vito musela chvíli čekat, ale na podzim už bude v nabídce i ona v elektrickém provedení.

Český vodík z Tennessee chce dobýt americký automobilový trh. Očekává velký boom

Téměř 900 milionů korun vložili podnikatelé z České republiky do továrny na výrobu kapalného vodíku ve Spojených státech. Jde o jednu z největších českých investic v Americe. Vlastníci společnosti United Hydrogen sázejí na rychlé rozšíření automobilů na vodíkový pohon. Česká společnost se díky vlastní továrně dostala mezi největší společnosti působící v tomto segmentu na americkém trhu.

Image

Projekt “Koordinační činnost České vodíkové technologické platformy 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.